piektdiena, 2010. gada 3. septembris

Mani Maskavas iespaidi.

Šajā vasarā pabiju savā sapņu valstī - Krievijā. Tāpēc uzreiz pasaku, ka mani vārdi ir subjektīvi, jo es tiešām mīlu Krieviju, taču no Maskavas vispār esmu sajūsmā. Es šim braucienam ļoti ilgi gatavojos, vairākas naktis vienkārši nespēju aizmigt, jo domāju par to, cik tad skaista ir mana sapņu valsts un sapņu pilsēta. 
Uz Maskavu es ar ģimeni braucām tāpēc, ka manai vecmāmiņai bija 60 gadu jubileja, bija vēlme tikties ar radiem (kā nekā 4 gadus kā jau neredzējušies!), taču man svarīgākais bija pati pilsēta, kaut arī cenšos sevi pārliecināt par pretējo. Es pat sagatavoju veselu sarakstu ar vietām, kur vēlos doties pa nedēļu, ko dzīvosim Maskavā pie mūsu radiem. 
Kā jau pēc Mērfija likuma - kaut kam bija jānoiet greizi un, protams, tā arī bija. Mūs, bet jo īpaši mani, gaidīja divi visai nepatīkami pārsteigumi - pirmkārt, vectēvs ar vecmāmiņu un vienas no mammas māsu bērniem atgriezās atpakaļ savās mājās, kuras atradās 2h braucienā no Maskavas un tas galīgi nesakrita ar mūsu plāniem un, otrkārt, smogs bija tik briesmīgs, ka, pāris stundas paelpojot to gaisu, likās, ka rīklē ir sadeguši papīri salikti un pat sāpēja plaušas, taču zinātnieki vispār sacīja pa TV - smoga kaitējums ir pielīdzināms tam, ka cilvēks, kurš vidēji ārā uzturas vairākas stundas (piemēram, no rīta ejot uz metro, tad no metro līdz darbam, pusdienu pārtraukumā kaut kur aiziet, tad uz darbu, no darba uz metro, no metro uz veikalu pēc pārtikas un no veikala uz mājām) iegūst tādu kaitīgu vielu daudzumu plaušās, it kā viņš dienā izsmēķētu 3-4 cigarešu paciņas. 
Taču man pat tajā vakarā, pēc negulētas nakts, jo braucām ar savu auto, visas tās robežu darīšanas utt. daudz laika aizņem, gandrīz normāli neelpojot un mirstot no karstuma (ārā bija +40 grādi gandrīz katru dienu!), es staigāju pa pilsētu un apbrīnoju gandrīz vai katru stabu - pati nedomāju, cik stipri mīlu Maskavu! 
Protams, man neiznāca pabūt katrā no muzejiem vai vienkārši vietās, kur bija vēlme tikt, taču biju tajās svarīgākajās vietās - S.Jeseņina mājās, M.Bulgakova muzejā un "Nelabajā dzīvoklī", Tretjakova galerijā, pie Majakovska pieminekļa un, protams, Sarkanajā laukumā. 
Es tik tiešām iesaku jums aizbraukt uz Maskavu, protams, uz Sanktpēterburgu arī, bet pati neesmu bijusi, tāpēc pastāstīt varu tikai tik daudz, cik esmu lasījusi vai dzirdējusi, bet, kas savām acīm redzēts, tas jau vairāk iespiežas atmiņā un par to var pastāstīt atceroties savas emocijas un izjūtas tajā brīdī, kas ļauj visu stāstu padarīt daudz labāku. Es saprotu, ka daudzi latvieši ir pret krieviem, bet es saku nopietni (šis pat nav subjektīvi!) - cilvēki tur ir atsaucīgi. Piemēram, es ar mammu zinājām, kādā metro stacijā jākāpj ārā, lai tiktu uz Tretjakova galeriju, taču, kad izkāpām vajadzīgajā, nezinājām, kur tālāk iet un izlēmām pajautāt to, kad mainījām naudu valūtas apmaiņas punktā, kasiere neko nezināja, taču sieviete, kura gāja garām, nejauši izdzirdēja mūsu sarunu, pienāca un labprātīgi visu izstāstīja. Bija arī kāds gadījums metro - braucām es ar ģimeni un viena no mammas māsā; pa skaļruni sacīja, ka nākamajā stacijā jākāpj ārā, jo tiek veikti remontdarbi un tāpēc jāizmanto cits pārsēšanās punkts. Mammas māsa pa citiem punktiem nebija braukusi, tāpēc nezināja, sākām diskutēt, kā un kur, lai dodas. Pagriezās jauna meitene, kas stāvēja pret mums ar muguru, un visu paskaidroja, labprātīgi. (:
Protams, mani iespaidi ir tie labākie un gaidu nākamo vasaru, kad domāju braukt tur atkal un apskatīt tās vietas, uz kurām netiku šogad. (:




Briesmīgais smogs, kura dēļ elpot bija gandrīz vai neiespējami visu nedēļu. Apakšējās divas bildes: mēs sēdējām pie Majakovska pieminekļa un tad pa 10 minūtēm viss tik krasi izmainījās. Beidzās arī normālais gaiss. Par brīvu pie metro ieejam/izejām dalīja vienreizējas maskas.




















Augšējā, vidējā un apakšējā bildes - Maskavas upe. ļoti skaista vieta, jo īpaši vasarā, kad darbojas visas strūklakas(un katra vēl ir savas formas!) un ir silts, vienvārdsakot - satriecoši tur pastaigāt vasarā. Mums diemžēl nepietika laika pabraukāt ar prāmi pa visu Maskavas upi un apskatīt Pētera 1 pieminekli un citas vēsturiskas vai vienkārši zināmas un populāras vietas.
Attēli vidējā rindā pa labi un pa kreisi - pie Tretjakova galerijas un iekšā tajā. Diemžēl, tur fotografēt nedrīkst, jo tā tomēr ir ar populārām gleznām utt. - pašsaprotami.
Taču tur redzēju tik skaistus Iļjas Repina u.c. zināmu autoru darbus, ka elpa aizrāvās, jo par daudzām tām gleznām es mācījos pamatskolas laikā vizuālajā mākslā ! 









Protams, kā tad bez Sarkanā laukuma - tiešām ļoti, ļoti skaista vieta ! Tās senās baznīcas, Kremlis, nulltais kilometrs(apakšējā rinda pa kreisi pirmais) un arī ГУМ( Государственный Универсальный Магазин) izskatās kā kaut kas ļoti senlaicīgs un skaists, kā arī ļoti daudzās filmās GUM`s ir redzams un vēl kas - strūklaka, kas ir iekšā GUM`ā, tiek izmantota līdzīgi kā Laimas pulkstenis Rīgā jeb randiņu un tikšanās vietas, ja kāds apmaldījies. (:











M.Bulgakova dzīvoklī - 1.attēlā ir viņa rakstīta vēstule kādam draugam; 2.attēlā varam redzēt īstās mēbeles, no tā laika, kuras saglabājušās, protams, gandrīz visas ir restaurētas utt.; 3.attēlā - pie ieejas M. Bulgakova muzejā, kurā ir kaut kādas relikvijas, Meistars un Margarita gandrīz visās pasaules valodās, atsevišķa kafejnīca, kur var vakarā padzert kafiju vai tēju un lasīt kādu no M.Bulgakova romāniem (tam vīrietim nav jāpievērš uzmanība...) ; 4.attēlā - M.Bulgakova rakstāmgalds, kuru viņš mantoja no sava tēvoča. Iespējams tieši pie viņa sēžot, savā "Nelabajā dzīvoklī", kā to ir iesaukuši cilvēki pēc Meistars un Margarita iznākšanas, viņš arī rakstīja savus vislabākos romānus.



Šādi kādreiz izskatījās 4.stāvs mājā, kurā dzīvoja Bulgakovs - mans mīļākais rakstnieks - protams, citi stāvi neizskatījās labāk, taču tieši 4.stāvu(stāvu, kurā atradās M.Bulgakova dzīvoklis) fani aprakstīja ar citātiem no Meistars un Margarita, novēlējumiem un citiem labiem vārdiem, arī zīmējumiem ar kaķi Begemotu. Silti iesaku visiem izlasīt Meistars un Margarita, tiešām kolosāls romāns. :)









Cik neparedzami - biju arī S.Jeseņina(mana mīļākā dzejnieka!) mājā, kurā viņš dzīvoja kādus gadus 5 un tieši šajā mājā tapa viņa skaistākie dzejoļi par Maskavu, tās cilvēkiem utt. Augšējā bilde pa kreisi - Majakovska piemineklis. arī ļoti populārs tā laika dzejnieks, taču viņš pievērsās komunismam un tāpēc viņam pat tika iedota medaļa, nevis nāve, kā Jeseņinam, kurš rakstīja savas dzejas zemtekstā, cik valdība ir slikta utt. - gluži kā mūsu pašu K.Elsbergs. Augšējais attēls pa labi - doma tāda, ka Jeseņina vārds ir kronī, bet Krievijas vārds - ērkšķos un viss tas vijās savā starpā utt. Grūti paskaidrot, bet vispār - ļoti skaisti. (: Un tajā strūklakā ir piemineklis Satīram(mitoloģiska būtne, kas dzīvo mežā) un tas atrodas Mossoveta teātra parkā.


Es nejokoju - ļoti daudzās vietās tika novērota tik dīvaina putnu uzvedība smoga laikā. Jā, vārnas tik tiešām, atverot knābjus platāk, centās ieelpot vairāk gaisa.














Un, protams, mūžīgais uguns - arī šo es nebiju spējīga nenofotografēt, jo tomēr, man šķiet, ikkatram ir jāpastāv tur kāds mirklītis un savā prātā klusītiņām jāpasaka pateicības vārdi kareivjiem, kas krita uzvaras dēļ 2.Pasaules karā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru